ورزش های سندرم تونل کارپ

ورزش های سندرم تونل کارپ


ورزش های سندرم تونل کارپ | سندروم تونل کارپ (ناشی از گیرافتادگی عصب در مچ دست) موجب بی حسی، گزگز، درد و سوزن سوزن شدن انگشتان دست می شود. ممکن است در موارد شدیدتر، درد و علائم سندروم تونل کارپ به سمت بالاتر در ساعد و بازو در مسیر عصب منتشر شود. تمرینات ورزشی جهت درمان سندرم تونل کارپ (گیرافتادگی عصب در مچ دست) بسیار ساده هستند و برای انجام آنها نیاز به هیچ تجهیزاتی نیست. این تمرینات شامل حرکات زیر می باشند:

تمرین شماره یک

ورزش شماره یک ورزش های سندرم تونل کارپ

مطابق تصویر سعی کنید مچ دست و انگشتان را صاف نگه دارید و سپس به آرامی انگشتان را طبق مراحل خم کنید. توجه نمایید که این حرکات را باید به آرامی انجام دهید و از حرکات سریع اجتناب نمایید. سعی کنید در طول روز حداقل 30 بار این تمرین را انجام دهید.

تمرین شماره دو

ورزش شماره دو ورزش های سندرم تونل کارپ

ترجیحا در حالت آرنج و مچ دست صاف، مطابق تصویر سعی کنید انگشتان را بسته نگه دارید. سپس به آرامی انگشتان را طبق مراحل باز کرده و کشش برای عصب در مچ دست انجام دهید. توجه نمایید که این حرکات را باید به آرامی انجام دهید و از حرکات سریع اجتناب نمایید. سعی کنید در طول روز حداقل 30 بار این تمرین را انجام دهید.

تمرین شماره سه

تمرین شماره سه ورزش های سندرم تونل کارپ

در این حرکت ساده دستان تان را تکان دهید، مانند زمانی که دستها خیس هستند و سعی می کنید که آنها را خشک کنید. این تمرین را به آرامی یک تا دو دقیقه در هر ساعت انجام دهید تا از گرفتگی و سفت شدن ماهیچه ها و تاندونها‌ و عصب در مچ دست پیشگیری کنید.

ورزش های سندرم تونل کارپ

دکتر آرش بابایی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

درمان در کمترین زمان ممکن

بهترین کلینیک با بیش از 10سال تجربه

ورزش های سندرم تونل کارپ ورزش های سندرم تونل کارپ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *